Het NOS Journaal is begonnen met het uitzenden van nieuws in makkelijke taal. Dit is fantastisch nieuws voor mensen die moeite hebben met lezen of die de Nederlandse taal nog aan het leren zijn. Bij Thom Toegankelijk vinden we dat informatie voor iedereen toegankelijk moet zijn. Dit nieuwe journaal is een grote stap in de goede richting!
Voor veel mensen is het nieuws moeilijk te begrijpen. Lange zinnen en moeilijke woorden maken het lezen lastig. Hierdoor kunnen mensen belangrijke informatie missen. Dat is niet eerlijk. Met nieuws in makkelijke taal kan iedereen begrijpen wat er gebeurt in de wereld.
Bij Thom Toegankelijk zetten we ons in voor een inclusieve samenleving. Toegankelijkheid betekent niet alleen een gebouw binnen kunnen komen. Het betekent ook toegang tot informatie. Of je nu een taalachterstand hebt, moeite hebt met lezen, of een beperking hebt, iedereen verdient de kans om op de hoogte te blijven van het nieuws en om documenten goed te kunnen lezen en begrijpen.
Wij helpen organisaties om hun communicatie toegankelijker te maken. Denk aan het gebruik van makkelijke taal op websites, in nieuwsbrieven, en in documenten. Zo zorgen we ervoor dat iedereen mee kan doen. Het initiatief van het NOS Journaal laat zien dat het kan, en we hopen dat meer organisaties dit voorbeeld volgen.
Wil je ook dat jouw communicatie voor iedereen begrijpelijk is? Neem contact met ons op en ontdek hoe wij kunnen helpen. Samen maken we de wereld een stukje toegankelijker!